Ochtendrituelen

Toots Tielemans fluit mij, zoals iedere ochtend, wakker met zijn Turks Fruitdeuntje. Het is de wekker van mijn mobiel. “Veel te vrolijk voor zeven uur ’s ochtend” schiet er door mij heen. Maar veranderen van wekkerdeuntje doe ik niet. Ik schuifel naar de badkamer en wrijf de korreltjes uit mijn ooghoeken. Plassen, bed opmaken, aankleden, opmaken en ten slotte een diepe zucht… ik kan er weer tegenaan.
Allereerst moet de televisie aan op Nederland 1. Sven Kockelman zit al fris achter een bakkie leut. Ik wil ook zo’n bakkie. In het keukenkastje vind ik een pot goddelijke oploskoffie. Veel  mensen walgen ervan, maar ik niet. Flinke lepel poedermelk erbij… heerlijk. Het gekakel van Sven Kockelman werkt me op mijn zenuwen. Ik hap mijn broodjes kaas weg en zet de tv uit.
Nu is het tijd voor het checken van mijn mail. Eerst gmail1, waar ik alle reclamemails in verzamel. Dan gmail2 waar ik persoonlijke berichten in ontvang. Dan mijn schoolmail en mijn facebookmail. En ten slotte check ik iedere dag mijn horoscoop. Onheilspellend of hoopgevend; mijn horoscoop vertelt mij waar ik die dag op moet letten (dat beeld ik mij tenminste in). Begin de dag met een dansje… uhhh ik bedoel een stevig ochtendritueel (inclusief de ergerlijke Sven Kockelman, want die hoort er gewoon bij).

Dit bericht werd geplaatst in Ritueeltje. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

